Yaz sıcakları kâbusunuz olmasın

Yaz sıcakları kâbusunuz olmasın! Gebeler için yaz ayları, alınan tedbirlerle bunaltıcı olmaktan çıkabilir. Gebelik vücut ısısının artmasına neden olur. Bir de yaz sıcağı ve nemi eklenince gebeler için zor bir dönem olabilir.

Yaz sıcakları kâbusunuz olmasın

Bu dönemi sağlıklı geçirmek için gebeler, özellikle su tüketimlerine ve giysi seçimlerine dikkat etmeli. Yaz aylarında gebelerin bir diğer şikayeti ise el ve ayaklarda oluşan şişmelerdir. En önemli şeylerden biri de acil durumlar hakkında kişinin bilgi sahibi olması ve eğer sorun varsa geç kalmadan hekime görünmesidir.

Havaların fazla sıcak olmasından dolayı erken doğum riskinin olduğu unutulmamalıdır.

Gebelerin serin ortamları seçmeleri ve günlük işlerini buna göre planlaması çok önemlidir. Mesela klimalı yerlerde daha çok zaman geçirmek anne adayına iyi gelir. Güneşin dik olduğu saatlerde evde veya kapalı alanda olunması birçok sorunun oluşmasını engeller. Gün içinde oluşan sıvı kaybı mutlaka yerine konmalıdır. Gebeler daha rahat bir yaz geçirmek için aşağıdaki önerileri uygulayabilir.

  • Haftada en az iki – üç kere yüzebilirsiniz. Bu aktivite hem vücudunuzun siyatik sinir yükünün hem de vücudunuzdaki şişliğin azalmasına yardımcı olacaktır.
  • Pamuklu kumaşlardan yapılmış giysiler giymek sizi serinletecek ve hamile kadınlarda yaygın olan göğüs ve karın bölgesinde oluşabilecek isiliklerden koruyacaktır. Özellikle bel etrafında dar kıyafetler kullanmayın.
  • Havanın sıcak olduğu zamanlarda egzersizlerden kaçınmalı, gün sonunda havanın serinlediği zamanlarda ise rahatlayabilmek için egzersiz yapmalısınız.
  • Yürüyüş en basit egzersizlerdendir. Egzersiz yapmak elinizde ve ayağınızda oluşan şişliklerin azalmasına yardımcı olur. Güneş altında zaman geçirmeniz D vitamini alımınızı olumlu yönde etkileyecektir. Yürüyüş sırasında rahat spor ayakkabıları giyilmeli hatta yarım numara büyük ayakkabı giymeniz gereklidir.
  • Nefes almak serin kalma konusunda önemli bir faktördür. Nefes almasorunları ısıyı arttırır, bu yüzden iyi nefes aldığınıza emin olmalısınız ve eğer astım ve alerji gibi nefes alımınızı etkileyebilecek etmenlere sahipseniz tedavinizi geciktirmeyin.
  • Yüksek faktörlü güneş kremleri kullanılmalıdır. Eğer açık tenliyseniz 30 – 45 faktör arası kullanabilirsiniz.
  • Anne ve bebek sağlığı için yaz aylarında en çok dikkat edilmesi gereken durumlardan biri de beslenme ve su tüketimidir. Günde en az 2 litre sutüketilmelidir. Sıcaklamaya başladığınızda ve susadığınızda rahatlıkla su tüketebileceğiniz bir şişeyi her zaman yanınızda bulundurmalısınız.
  • Yorgunluk, halsizlik hissettiğinizde mutlaka uzanarak yarım saat dinlenin.
  • Ayaklarınızda oluşan şişliğin azalması için uzandığınızda bacaklarınızın altına bir yastık koyabilirsiniz. Eğer bacak şişliğiniz iki bacak arasında farklı ise, kızarıklık ve ağrı varsa bu derin ven trombozu anlamına gelebilir. Bu nedenle bu belirtiler olduğunda doktorunuza başvurun.
  • Tuz tüketimi vücutta oluşacak şişliği arttırır. Tuzu çok azaltmak da bebek için iyi değildir. Ben hastalarıma turşu, şalgam suyu gibi tuzlu gıdaların tüketilmemesini öneriyorum.